Pokaż kategorie
Jak obsługiwać klienta aby chciał wrócić

Oferowana przez Ciebie obsługa klienta w Twoim składzie węgla może zadecydować o tym czy klient, który odwiedził twoją firmę po raz pierwszy jeszcze kiedykolwiek do niej wróci. Dlatego jest ona tak ważna dla każdego rodzaju firm również dla Twojego składu opału. A jej niedostarczona jakość spowoduje, że Twój skład opału może stracić klientów, którzy zdecydują się zakup u konkurencji

Czym jest dobra obsługa klienta?

Po pierwsze dobra obsługa klienta skoncentrowana jest na nim i wszystkie swoje działania podporządkowuje ich potrzebą. Takie podejście do czynności związanych z obsługa klienta może spowodować, że będą oni zadowoleni z zakupów dokonanych u Ciebie i chętniej polecą Twój skład węgla swoim bliskim.

Właściwą obsługą klienta będzie, więc wysoka jakość sprzedawanego przez Ciebie węgla, ale również uprzejmość względem klientów, szczere zainteresowanie jego potrzebami oraz chęć pomocy. Pamiętaj, ze Twoje podejść do klienta objawia się w słowach jakie wypowiadasz oraz w tym jak się zachowujesz.

Twoje dobre zachowanie będzie się objawiać w trosce o klienta oraz rzeczy należące do niego, więc gdy zatroszczysz się o wszystko co z nim związane odniesiesz większe sukcesy.

Pozytywne nastawianie do klienta będziesz wyrażał nie tylko poprzez słowa, które wypowiadasz ale również przez mowę ciała, na przykład za pomocą mimiki twarzy możesz okazać brak szacunku, który twój klient odczuje.

Na zaspokojenie potrzeb twojego klienta składa się nie tylko sprzedanie mu węgla co będzie zapewnieniem mu podstawowych oczekiwań, ale większość klientów ucieszy również kiedy podasz im wskazówki na temat użytkowania produktu i zapewnisz wsparcie czyli zagwarantujesz fachową i uprzejmą obsługę.

Jeśli chcesz zrobić jeszcze więcej możesz klientowi dać jakiś podarunek bądź rabat. Zachowaj to dla stałych albo najważniejszych klientów, co na pewno wpłynie na to iż jeszcze chętniej do Ciebie wrócą oraz polecą twój skład opału swoim bliskim.

Cechy dobrej obsługi klienta

Szybka reakcja

Gdy klient zwraca się z prośbą o informacje do Ciebie oczekuje odpowiedzi, dlatego powinieneś odpowiadać na wszelkie pytania zadawane Ci w jak najszybszym możliwym czasie. Od razu odbierać telefon, a gdy klient zadaje pytanie za pomocą e-maila lub poprzez innego rodzaju wiadomości odpowiadaj jak najszybciej w czasie maksymalnie do 24 godzin.

Zaoferuj pomoc techniczną

Weź pod uwagę, że nie każdy Twój klient jest specjalistą w dziedzinie węgla i nie zna się na wszystkich zagadnieniach z nim związanych. Gdy udzielisz mu pomocy w dobrze odpowiedniego opału względem jego potrzeb lub w innych kwestiach z nim związanych na pewno doceni Twoje rady co wpłynie na jego późniejsze decyzje o powrocie po kolejne zakupy właśnie do Ciebie. Ludziom trzeba doradzać w nawet z pozoru bardzo prostych zagadnieniach, które dla nich mogą okazać się nie tak oczywiste.

Niedawanie fałszywych obietnic

Gdy przygotowujesz ofertę dla swoich klientów nie zawieraj w niej pustych obietnic, których nie będziesz w stanie w rzeczywistości zapewnić, bo takie zachowanie tylko rozczaruje klienta i na pewno nie wpłynie pozytywnie na ocenę twojej firmy. Na przykład gdy oferujesz darmowy transport swojego opału poinformuj klientów na jaką dokładnie odległość, żeby nie okazało się że któryś z Twoich klientów pomyślał, iż otrzyma darmową dostawę na dalszą odległość niż chcesz zaoferować. A także bądź uczciwy we wszystkich inny kwestiach związanych ze sprzedażą.

Wspieraj klientów jak tylko możesz

Nie koncentruj się wyłącznie na swoim zysku, ale postaraj się aby Twoja firma była szansą wsparcia innych, bo gdy chcesz mieć dobą opinię w oczach klientów musisz stać się im pomóc jak tylko potrafisz.

Pokaż klientowi że jest dla Ciebie ważny

Stawiając potrzeby swojego klienta na pierwszym miejscu i starając się pomóc mu jak najlepiej umiesz na pewno pokażesz mu, że zależy Ci na tym aby był zadowolony z zakupionego u Ciebie produktu. Pokaż mu jak bardzo zależy Ci na jego zadowoleniu dostosowując się do jego potrzeb.

Dobra obsługa klienta przekłada się na wiele korzyści dla firmy, dlatego postaraj się wprowadzić lepsze standardy dbania o potrzeby swoich klientów, a z czasem zaowocuje to polepszeniem wydajności twojej firmy.

6 kluczowych zachowań względem klientów:

  1. Stawiaj potrzeby klientów na pierwszym miejscu
  2. Dostarczaj produkty na czas
  3. Kiedy coś obiecasz wykonaj to
  4. Rozmawiając przez telefon postaraj się zachować przyjazny ton głosu
  5. Daj klientom coś dodatkowego czego się nie spodziewali
  6. Staraj się odgadnąć potrzeby klienta i zaoferuj mu to co najlepiej zaspokoi jego potrzeby

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.