Pokaż kategorie
Składy węgla: jakich błędów nie popełniać w mediach społecznościowych

Kiedy chcesz promować swój skład węgla w mediach społecznościowych powinieneś mieć na uwadze to aby nie popełnić błędów wymienionych poniżej, a wtedy osiągniesz lepsze rezultaty.

1. Często popełniany błąd to nie uzupełnianie profilu

Brak uzupełniania wszystkich możliwych do podania informacji to duży błąd, którego powinieneś się wystrzegać, ponieważ przez to możesz wiele stracić. Kiedy twój profil nie jest w pełni uzupełniony wygląda jakbyś nie do końca poważnie podchodził do jego prowadzenia, a dodatkowo wygląda to bardzo nieprofesjonalnie. Wzbudza to brak zaufania, a dodatkowo nie przekazujesz swoim odbiorcą wszystkich informacji, które będą dla nich ważne. Przez takie podejście możesz stracić szansę na zdobycie obserwującego lub nawet klienta. W pierwszej kolejności postaraj się szczegółowo i dbale uzupełnić wszystkie dane co ułatwi klientom kontakt z Tobą.

2. Nie używanie call to action

Call to action to wezwanie do działanie. Są nim wszelkie hasła typu kup teraz, sprawdź nas, zamów dzisiaj itp. Wezwanie do działania to również wpisy w social mediach, w których zachęcasz dokumentowania, a kiedy ich nie użyjesz to popełniasz błąd, gdyż przez takie wpisy częściej osiągniesz zamierzony rezultat. Według badań wszelkie posty zawierające tego typu wezwania do działania są dużo chętniej komentowane, lajkowane oraz udostępniane jednak należy pamiętać aby we wszystkim mieć umiar.

3. Dodawanie słabej jakości lub nieodpowiednich zdjęć

Kolejnym błędem jaki możesz popełniać w trakcie swoich działań w mediach społecznościowych jest dodawanie nieodpowiednich fotografii, a należy pamiętać iż media społecznościowe w dużym stopniu opierają się na wizualnych aspektach, a posty z ładnym zdjęciem są o wiele częściej czytane. Warto udostępniać profesjonalnie wykonane zdjęci, ale również udostępnianie zdjęć wyglądających na spontanicznie zrobione w firmie spowodują, że ukażesz swoją firmę od bardziej ludzkiej i przyjaznej strony co zostanie korzystnie odebrane przez klientów.

4. Publikujesz wyłącznie kiedy masz na to ochotę

Dodawanie postów w mediach społecznościowych w momentach kiedy akurat masz przerwę w pracy albo dopiero wieczorem po powrocie do domu jest złym podejściem do promocji za pomocą mediów społecznościowych, bo treści udostępnione za ich pomocą cechuje bardzo krótka żywotność. Dlatego dodawanie postów o nieodpowiedniej porze spowoduje, że nie dotrą one do twoich fanów i przejdą niezauważone. Każdy użytkownik Facebooka ma liczne grono znajomy oraz wiele polubionych stron, których posty docierają do niego każdego dnia.

Aby dobrać odpowiednią porę do publikacji najlepiej sprawdzić w statystykach w jakich godzinach największe grono twoich fanów jest dostępne i staraj się w tych godzinach publikować swoje posty. Jednak w innych godzinach również powinieneś udostępniać swoje treści aby zyskać więcej fanów oraz prawdziwych klientów. Pamiętaj, że niektóre platformy udostępniają możliwość zaplanowania publikacji a co za tym idzie możesz wcześniej przygotować posty, które w określonych godzinach pokaże profil twojego składu węgla.

5. Udostępniasz za dużo lub za mało

Udostępnianie postów co chwilę nie jest najlepszym sposobem na dotarcie do dużego grona fanów. Odbiorcy, których tablice regularnie będą zaśmiecane postami od ciebie mogą się zniechęcić i przestać obserwować twój profil. A tego raczej nie chcesz uzyskać, dlatego lepiej dobrze zastanowić się ile postów publikować aby było to wartościowe dla twoich odbiorców. Nie ma jednej poprawnej odpowiedzi na to jak często powinno udostępniać się coś na fanpagu firmy, zgodnie z opiniami niektórych dobrą ilości jest publikowanie od 3 do 5 postów tygodniowo. Jednak czasem firma dodająca coś raz na miesiąc osiągnie podobne rezultaty to inna dodające kilka razy dziennie. Aby dobrać odpowiednią częstotliwość publikacji trzeba analizować statystyki i postarać się jak najlepiej dostosować się do odbiorców. W czasie określania ilości publikacji ważna jest regularność wpisów, żeby twoi fani mogli wiedzieć kiedy spodziewać się czegoś nowego na profilu twojego składu węgla.

6. Brak analizowania podejmowanych działań i ich wyników

Media społecznościowe wymagają ciągłego monitorowania i analizy podejmowanych działań, bo kiedy tego nie robisz w kółko popełniasz te same błędy. Większość kanałów social media udostępnia swoim użytkownikom wszelkiego rodzaju statystki, z których dowiesz się wiele cennych informacji. Również na swojej witrynie internetowej warto śledzić ruch jaki przynoszą media społecznościowe, a można to robić za pomocą usługi Google Serach Console.

7. Korzystanie z mediów społecznościowych jako kanału sprzedaży

Media społecznościowe nie są stworzone aby sprzedawać za ich pomocą twoje produkty i traktując je w taki sposób nie uzyskasz pożądanych rezultatów. Social media lepiej wykorzystać do budowania pozytywnego oraz eksperckiego wizerunku twojego przedsiębiorstwa, który z czasem przełoży się na większą sprzedaż. Posty typowo ofertowe możesz publikować tylko od czasu do czasu.

8. Zapominasz o swoich fanach

Nie odpowiadasz na komentarze i wiadomości prywatne, a media społecznościowe służą do budowania relacji. Z tego powodu gdy decydujesz się na działania za pomocą tego kanału powinieneś to robić szybko bo w ten sposób pokazujesz klientów, że ich szanujesz oraz troszczysz się o nich. Odpowiadając na komentarze budujesz relację z obserwującymi oraz ich zaufanie względem ciebie.

9. Usuwanie negatywnych komentarzy

Kiedy na swoim profilu zauważasz negatywny komentarz bez zastanowienia go usuwasz, tak aby nikt go nie zauważył, a takie zachowanie jest błędem. Nie powinieneś odrzucać wszelkich przejawów krytyki pojawiających się na twoim profilu, ponieważ niektóra z nich jest przejawem zainteresowania klientów twoją firmą i chęcią pokazania jak ją usprawnić. Naucz się odbierać krytykę i wyciągać z niej wnioski.

10 kupujesz fanów

Kupowanie fanów to jeden z błędów jakie popełniasz, pomimo że wydaje się to kuszące i korzystnie bo duża liczba fanów robi wrażenie to Facebooku jest w sanie sprawdzać ich aktywność i kiedy masz wielu obserwujących, którzy nie są aktywni to spada zasięg dodawanych przez Ciebie postów. Tak więc nie daj się skusić na kupowane lajki bo raczej na tym stracisz, a nie zyskasz. Dodatkowo chcąc prowadzić na swoim fanpage jakieś działanie płatne będziesz również docierał do swoich fikcyjnych odbiorców, którzy nie są realnie zainteresowani twoją oferta a przez to marnował swój budżet reklamowy.

11. Używasz za dużej ilości hasztagów oraz słów kluczowych

Piszesz w taki sposób, żeby osiągnąć jak największy zasięg nadużywając hasztagów często nie mających wiele wspólnego z tematyką twojego fanpage. Jest to zła praktyka która zniechęca odbiorców do twojej firmy. Lepiej abyś dodawał ich mniej, a pasujących do twojej działalności.

12. Dodajesz materiały do których nie masz praw autorskich

Publikując zdjęcia lub grafiki do których nie posiadasz praw autorskich to łamanie prawa, ponieważ to autor zdjęć jest ich właścicielem i musi wyrazić zgodę na ich publikację. Można udostępniać materiały znalezione w sieci, pod warunkiem podania ich źródła oraz zdobycia na nie praw autorskich albo innym wyjściem jest skorzystanie z banków zdjęć, w których można znaleźć fotografie z brawem do wykorzystania. Istnieją strony na, których można znaleźć bardzo tanie materiały graficzne lub wręcz darmowe.

13. wszystkie twoje posty są identyczne

Dodajesz podobne zdjęcia i wpisy za każdym razem. Aktualnie serwisy tego typu są bardzo popularne i dużo osób ma konto na więcej niż jednym z nich, dlatego nie możesz w każdym z portali społecznościowych dodawać tego samego rodzaju zdjęć i tekstów, bo fani przestaną Cię obserwować. Wykaż trochę chęci i prowadź profil na każdym portalu w inny sposób, gdyż te serwisy mają różną specyfikę i osoby zainteresowane odbieranymi treściami.

14. nie masz strategii działań

Nie zaplanowałeś w ogóle swoich działań w mediach społecznościowych przez co nie masz pomysłu na to co pisać i w jaki sposób. Udostępniasz to co akurat wpadnie ci do głowy z nadzieją na zdobycie dużej popularności. A takie działania bez opracowania celu nie mają sensu ponieważ bo kiedy nie masz zdefiniowanego podejścia do danego portalu ani określonego celu jaki chcesz uzyskać nie osiągniesz niczego dobrego.

15. Źle dobrałeś język do swoich postów

Publikujesz słabej jakości posty, bez przemyślenia i pełne błędów. Powinieneś dbać o wygląd swoich postów i używać wszelkich polskich i interpunkcyjnych znaków i zadbać o poprawność ortograficzną i językową dodawanych przez siebie wpisów.

Innym błędem powiązanym z językiem jest używanie żargonu i skomplikowanych branżowych słów. Powinieneś skoncentrować się na stosowaniu języka pasującego do twojej grupy docelowej. Takiego, który będą w stanie bez problemowo zrozumieć. A kiedy twoją grupą docelową nie jest ściśle określona branża to powinieneś pisać w sposób zrozumiały dla każdego.

16. W razie braku oczekiwanych efektów szybko rezygnujesz

Liczyłeś na szybki rezultat i po czasie ze słabymi wynikami odpuszczasz, a w mediach społecznościowych trzeba byś nastawionym na odniesienie długofalowych efektów dlatego trzeba zaplanować swoje działania i konsekwentnie je realizować.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.