Pokaż kategorie
Jakie treści publikować na Facebooku aby zaciekawić klientów

Facebook tak jak inne portale społecznościowe jest wspaniałym miejscem do nawiązania i utrzymywania relacji z klientami. Jest on najbardziej popularnym serwisem społecznościowym w Polsce, a korzysta z niego aż 14 mln mieszkańców naszego kraju, a 79% robi to codziennie. Jest więc duża szansa, że wśród jego użytkowników są również osoby, które mogą stać się klientami Twojej firmy. Jednak co i jak pisać aby mieć szanse wyrównać się?

Co publikować na Facebooku?

Content marketing czyli wartościowe treści dla Twoich fanów

Większość osób odwiedzających Facebooka nie wchodzi tam po to aby przeglądać oferty firm tylko w celu zdobycia informacji o tym co ciekawego dzieje się na świecie. Wiele z osób odwiedzających ten portal poszukuje rozrywki albo wartościowych informacji. Dlatego warto stosować content marketing czyli treści, które zainteresują Twoich odbiorców. Mogą to być wszelkiego rodzaju ciekawostki, trendy albo ciekawe wydarzenia związane z branżą, w której działasz. Jeżeli dzieje się coś ciekawego w branży węglowej udostępnij to na swoim profilu w mediach społecznościowych.

Pamiętaj, że gdy dodajesz link do jakiegoś artykułu dodać do niego jakiś opis od siebie, może być nim komentarz lub zadanie jakiegoś pytania na temat treści aby rozbudzić dyskusję. Takiego rodzaju informacje zdobywają odbiorców i są chętnie klikane.

Wykorzystaj real-time marketing czyli nawiązuj do aktualnych wydarzeń

Nawiązywanie do tego co aktualnie dzieje się w kraju lub na świecie jest promowaniem marki poprzez szybkie wykorzystywanie jakiego wydarzenia. Kiedy uda Ci się napisać ciekawy post łączący twoją działalność z tym co się wydarzyło jest spora szansa, że rozprzestrzeni się to wirusowo. Również wsparcie powszechnie lubianego sportowca może zostać docenione lajkami oraz udostępnieniami, dlatego w publikowanych przez siebie postach warto wykorzystywać aktualne wydarzenia.

Wezwij swoich fanów do działania

Na Facebooku warto wykorzystać funkcję fatyczną języka, którą jest stałe podtrzymywanie zaangażowania fanów na Twojej stronie poprzez używanie odpowiednich zwrotów wzywających fanów do działania. Udostępniając interesujący artykuł ze swoim komentarzem w opisie warto zapytać co myślą o nim Twoi obserwujący. Takie działanie zachęci twoich fanów do napisania komentarza, a może nawet rozpoczęcia większej dyskusji.

Odpowiednio prezentuj swoją firmę

W działaniach na portalu Facebook ważne jest korzystanie ze zdjęć, bo to one współcześnie pełnią kluczową rolę. Na swojej witrynie dobrze jest dodawać np. zdjęcia prezentujące funkcjonowanie firmy lub jakieś inne wydarzenia, które się w niej działy. Pamiętaj tylko aby zdjęcia nikogo nie uraziły bo wtedy ich publikacja przyniesie odwrotny do zamierzonego skutek.

Zwiększ kreatywność i pozytywnie zaskocz fanów

Możesz na przykład swoim fanom co jakiś czas udostępniać określony rodzaj postów. Mogą nim być prezentację jak wykonać jakaś czynność związaną z paleniem węglem.

Aktualnie coraz większa popularność Facebooku wiąże się z jego atrakcyjnością w wykorzystaniu do celów promocyjnych. Jest on wspaniałym miejscem na promocję Twojej firmy z powodu jego dużego zasięg oraz ludzi korzystających z niego prawie codziennie. Pokazane wyżej wskazówki ułatwią Ci pisanie treści w interesujący sposób co zwiększy szanse na powodzenie Twoich działań. Warto poświecić czas na prowadzenie własnego fanpage, zapoznawanie się ze statystykami a także sprawdzanie co robi Twoja konkurencja. Dopiero gdy będziesz monitorował wyniki oraz statystki swojego fanpage będziesz w stanie określić opłacalność swoich działań i sposoby ich ulepszenia.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.