Pokaż kategorie
Zorganizuj konkurs na Facebooku i zyskaj więcej obserwujących

Klienci chętnie biorą udział w konkursach organizowanych na Facebooku. Dzięki nim można zwiększyć ilość osób obserwujących twój fanpage a jednocześnie zaangażować osoby już obserwujące Twój profil. Jest to dobry sposób promocji firmy ze względu na to, że ludzie chętnie biorą w nich udział.

Wadą tego typu rozwiązań jest, że konkursy częstą wykorzystywane są również przez oszustów po to aby zdobyć liczne grono fanów a następnie odsprzedać profil. Oszustwa jakich dopuszczają się osoby organizujące konkursy na Facebooku polegają również na organizacji takich, w których należy wysłać SMS aby odebrać nagrodę po czym okazuje się, że nie istnieje żadna nagroda.

W jaki sposób zorganizować dobry i legalny konkurs na Facebooku?

Określ cel konkursu

Pierwszym krokiem przy organizacji konkursu jest zdefiniowanie celu w jakim jest on robiony i czy w ogóle go potrzebujemy. Pozyskanie fanów na profilu w mediach społecznościowych nie oznacza od razu, iż staną się oni kontrahentami firmy, a może się okazać wręcz przeciwnie, że zyskasz dużo osób obserwujących Twój profil tylko po to aby wziąć udział w konkursie, a w rzeczywistości całkowicie nie zainteresowanych zakupem opału.

Konkurs może realizować takie cele jak: poprawa rozpoznawalności marki, promocja nowych produktów w ofercie twojego składu opału, zdobycie nowych polubień.

Napisz regulamin

Zanim nie napiszesz regulaminu nie możesz zorganizować konkursu na Facebooku. Musisz w nim zamieścić informacje o organizatorze konkursu oraz informację na temat tego że to on, a nie Facebook zbiera dane o uczestnikach. Dodatkowo powinien się w nim znaleźć wpis o czasie trwania konkursu, jego regułach, a także o nagrodzie i sposobie wyłonienia zwycięzcy. W regulaminie warto się też zabezpieczyć na wypadek różnych zdarzeń, np. dodając informację o procedurze reklamacji.

W konkursach na FB zabronione jest wykorzystywanie jego marki oraz używanie osi czasu innych użytkowników oraz oznaczanie znajomych w komentarzach pod postem konkursowym.

W wypadku losowania nagród należy ten zamiar zgłosić do Izby Celnej, aby uniknąć problemów prawnych. W czasie organizowania konkursów na Facebooku należy przestrzegać polskiego prawa oraz regulaminu portalu. Stworzenie regulaminy podnosi jego wiarygodność oraz wpływa na jego dobre postrzeganie.

Tak nie powinien wyglądać wpis konkursowy:

Konkurs

Do wygrania: Tona dowolnego węgla z naszego składu opału

Aby wziąć udział wystarczy:

  1. Polubić nasz fanpage
  2. Udostępnić post konkursowy na swojej tablicy (jako publiczny)

Ogłoszenie wyników 30 kwietnia o godzinie 17:00

Post ten jest błędy z powodu wymogu udostępniania wpisu konkursowego na tablicach uczestników konkursu.

Przypominamy, że zgodnie z regulaminem portalu Facebook zabraniane jest:

  • Udostępnianie postów na tablicach uczestników konkursu
  • Udostępnianie postów na tablicach znajomych
  • Wymóg oznaczania znajomych w postach konkursowych

Przed zorganizowaniem konkursu na Facebooku warto zapoznać się z zasadami tego serwisu dotyczącymi tego zagadnienia oraz z przepisami polskiego prawa. Dzięki temu zaoszczędzisz sobie i uczestnikom konkursu kłopotów. Zwycięzca konkursu organizowanego bez zgody Izby Celnej musi dokonać zwrotu wygranej.

Więcej o przepisach prawa możesz przeczytać w linkach zamieszczonych na końcu artykułu

Wybór rodzaju konkursu

Decyzja o tym jaki typ konkursu wybierzesz uzależniona jest przede wszystkim od grupy docelowej, do której jest on kierowany i którą Twoja firma pragnie zachęcić do polubienia fanpage. Wybór typu konkursu powinien również brać pod uwagę cel jaki chce się osiągnąć za jego pomocą. Inny konkurs powinien być zorganizowany w celu zdobycia większej ilości polubieni, a inny aby zdobyć ambasadora marki.

Na Facebooku organizowane są różne rodzaje konkursów, a najczęściej spotykanymi są: quizy, zgadywanki typu jakie miasto znajduje się na zaprezentowanej fotografii. Popularnym typem konkursów są również te wymagające odpowiedzenia na zadane pytanie, na które trzeba odpowiedzieć w sposób ciekawy i oryginalny. Warto dobrać rodzaje nagród do poziomu trudności konkursu. W konkursie gdzie trzeba polubić post należy włożyć o wiele mniej wysiłku niż w takim, który ma polegać na nakręceniu ciekawego filmiku lub zrobieniu odpowiedniej fotografii z użyciem wskazanych elementów.

Określenie poprawnej nagrody

Nagroda powinna być dopasowana do poziomu trudności konkursu, ale są jeszcze inne kwestie którymi powinno się kierować w czasie wyboru nagroda konkursowej. Atrakcyjne nagrody takie jak tablety albo telefony przyciągną dużą liczbę zainteresowanych, lepiej jest wybrać wygrane dopasowane do branży, w której działa dana firma. Taka nagroda może obniżyć liczbę osób biorących udział, ale bardziej od ilości liczy się jakość. Odpowiedni dobór nagrody spowoduje, że w konkursie wezmą udział tylko osoby naprawdę zainteresowane twoją ofertą. Dobrą nagrodą, która może zaproponować skład opału jest określona ilość węgla albo zniżka na zakup lub inny produkt oferowany przez twoją firmę. Jeżeli klient będzie zadowolony z nagrody wtedy jest szansa, że powie o tym swoim znajomym dzięki czemu zyskasz jego zaufanie i więcej klientów.

Promocja konkursu

Jeżeli chcesz zorganizować mały i szybki konkurs, nie musisz zajmować się jego promocją. Jednak gdy organizujesz konkurs z cennymi nagrodami i pragniesz pozyskać dużą ilość uczestników musisz go odpowiednio wypromować. Na Facebooku możesz skorzystać z opcji promocji posta lub bardziej zaawansowanego menedżera reklam. Jest to narzędzie pozwalające na wykonanie bardziej dokładnej reklamy ze sprecyzowaną grupą odbiorców.

Warto również wspomnieć o swoim konkursie w innych mediach np. na innych portalach społecznościowych, newsletterze oraz na stronie internetowej. Takie działania z pewnością przełożą się na większą ilość uczestników konkursu, a dzięki temu pozyskasz większe grono potencjalnych klientów twojej firmy.

Facebook to dobre narzędzie do prowadzenia marketingu internetowego. W realizowane działaniach na nim warto włączyć organizację konkursów. Wykorzystując zaprezentowane przez nas wskazówki stworzysz dobry konkurs pozwalający osiągnąć zamierzone cele promocyjne. Pamiętaj również aby dotrzymać terminu ogłoszenia wyników, aby nie narazić swojej firmy na negatywne komentarze.

Wartościowe linki:

Regulamin Facebooka.

https://pl-pl.facebook.com/page_guidelines.php#promotionsguidelines

Ustawa z dnia z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20092011540

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20091681323


Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 czerwca 2010 r. w sprawie określenia obszarów właściwości miejscowej dyrektorów izb celnych do udzielania zezwoleń na urządzanie loterii fantowej, loterii audiotekstowej, gry bingo fantowe i loterii promocyjnej.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20101140767


- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 września 2011 r. w sprawie obszarów właściwości miejscowej naczelników urzędów celnych do przyjmowania zgłoszeń loterii fantowej lub gry bingo fantowe.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20112161277


- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 marca 2010 r. w sprawie wzoru informacji o dopłatach w grach liczbowych, loteriach pieniężnych i grze telebingo.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20100530313


- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 stycznia 2010 r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowej dla podatku od gier.

http://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.2014.153.0001089,rozporzadzenie-ministra-finansow-w-sprawie-wzorow-deklaracji-podatkowej-dla-podatku-od-gier.html


- Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19910800350

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.