Pokaż kategorie
Sprawdź efektywność działań marketingowych - policz zwrot z inwestycji

Czym jest ROI

ROI (Return on investment) czyli wskaźnik zwrotu z działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo, wykorzystywany miedzy innymi jako sposób liczenia zwrotu z inwestycji podejmowanych na działania marketingowe firmy. Badanie tego wskaźnika jest ważne dla każdego przedsiębiorstwa bo pomaga określić poziom osiągniętych zysków z zainwestowanych funduszy.

Obliczanie wskaźnika ROI dla poszczególnych inwestycji marketingowych daje Ci szansę sprawdzenia czy inwestycja w dany rodzaj promocji była opłacalna. Określenie tego wskaźnika dla wszystkich podejmowanych działań pozwoli odszukać te sposoby promocji, które są najbardziej opłacalne.

Zwrot inwestycji można policzyć w prosty sposób korzystając ze wzoru:

ROI = [(zyski ze sprzedaży – koszty całkowite)/koszty całkowite] * 100%

Uzyskany wynik może mieć wartość dodatnią lub ujemną. Im wyższy dodatni wynik oznacza to, że dana inwestycja była bardziej opłacalna.

Sposoby określania zwrotu z inwestycji w marketing względem działań w Internecie

Sprawdzanie efektów z działań w marketingu internetowym jest prostsze, ponieważ większość dostępnych narzędzi do prowadzenia tego rodzaju działań pokazuje koszty poniesione przez kampanię oraz efekty jakie ona przyniosła.

Wykorzystywanie statystyk z narzędzi do prowadzenia kampanii

Prowadząc kampanie za pomocą narzędzi marketingu internetowego udostępniają one dane statystyczne pokazujące jak dana kampania się sprawdza i co dzięki niej osiągasz. Za cel kampanii możesz przyjąć na przykład wzrost odwiedzin na stronie lub wykonanie określonej czynności na przykład odsłonięcia pola z numerem telefonu do kontaktu z Twoim składem opału.

Zawarte tam statystyki pozwolą Ci poznać wpływ konkretnej kampanii na określone czynniki i przez to dowiesz się, która z nich była najbardziej opłacalna dla twojej działalności.

Wykorzystywanie analityki google

Do mierzenia zysków z kampanii promocyjnych najlepiej wykorzystać odpowiednie narzędzia, a jednym z nich jest korzystanie z analityki google. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł w prosty sposób dowiedzieć się z jakich kanałów pochodził określony ruch na twojej witrynie internetowej oraz jakie czynności podejmowali użytkownicy po przejściu na nią z konkretnego kanału.

Zebrane w ten sposób dane będziesz mógł wykorzystać do mierzenia skuteczności z poszczególnych działań promocyjnych. Jest to najprostszy sposób do zbierania tego rodzaju danych, a w dodatku bezpłatny.

Gdy już wiesz jakie korzyści przyniosła dana kampania w marketingu internetowym możesz policzyć zwrot z inwestycji w nią. Dzięki wiedzy na temat tego jakie działania zostały podjęte oraz ile kosztowały będziesz miał szanse przeliczenia ich wpływu na zyski Twojego składu opału.

Sposoby określenia zysków z działań promocyjnych poza Internetem

W działaniach poza Internetem poznanie konkretnych zysków z ich podjęcia jest trudniejsze do zidentyfikowania, ale możliwe. Przedstawimy trzy sposoby na sprawdzenie jakie skutki odniosły dane reklamy dla Twojego przedsiębiorstwa.

Sprawdzanie wydatków i porównywanie zysków z podobnych okresów bez działań reklamowych

Gdy wprowadzasz sposób promocji dla swojego przedsiębiorstwa możesz porównać zysk jaki miałeś w tym samym okresie na przykład rok temu i porównać go z tym jaki jest on teraz. Dzięki takiej metodzie poznasz wpływ kosztów danej kampanii na zysk jaki wypracowała Twoja firma.

Dodawanie do drukowanych materiałów reklamowych oddzielnych linków na stronę

Gdy prowadzisz różne kampanie możesz na swoich materiałach drukowanych dodać odpowiednie linki prowadzące do twojej witryny i przypisać do każdego rodzaju materiałów reklamowych oddzielny. Wtedy korzystając z analityki google dowiesz się dzięki, któremu kanałowi pozyskałeś większy ruch na stronie internetowej przez co dowiesz się, które konkretnie kampanie w jaki sposób przyczyniły się dla zysku twojego przedsiębiorstwa.

Napisanie na ulotkach o rabacie po przyjściu z ulotką

Innym sposobem na zobaczenie jak sprawdzała się dana kampania promocyjna i wpłynęła na sprzedaż jest rozdawanie ulotki i umieszczenie na niej informacji, że po przyjściu z ulotką klienci otrzymają rabat. W ten sposób sprawdzając jak dużo ulotek wróciło do twojego przedsiębiorstwa jesteś w stanie określić konkretny zysk z ich rozdawania.

Podobnym sposobem jeśli korzystasz z innego rodzaju materiałów promocyjnych w druku, których klienci nie mogą ze sobą przynieść aby otrzymać rabat możesz zamieścić na nich specjalny kod rabatowy i w momencie gdy klienci będą powoływać się na niego dowiesz się, że dowiedzieli się o Twojej firmie za jego pośrednictwem.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.