Pokaż kategorie
Przestań popełniać te błędy w marketingu internetowym. 5 błędów w marketingu internetowym

Marketing internetowy kiedy wykorzystany odpowiednio może przynieść dużo korzyści dla Twojego przedsiębiorstwa. Jednak gdy popełniasz powszechne błędy przynosi on mniejsze efekty, a być może nawet koszty nie przewyższające zysków z niego. Sprawdź wybrane przez nas 5 najczęstszych błędów popełnianych w marketingu internetowym:

1. Używanie szerokiej grupy docelowej reklam

Jednym z powszechniejszych błędów, a jednocześnie przynoszącym duże straty jest kierowanie reklam do za szerokiej grupy docelowej. Marketing internetowy zazwyczaj daje możliwość szczegółowo kierowania reklam do potencjalnych odbiorców, dlatego warto skorzystaj z tej możliwości i skrupulatnie przemyśleć do jakiej grupy ludzi chcesz dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym.

Określając grupę docelową zastanów się kto najczęściej dokonuje zakupu w Twoim składzie opału. Postaraj się odpowiedzieć na takie pytania: jaką ma płeć, w jakim jest wieku, gdzie mieszka oraz kiedy najczęściej dokonuje zakupu. Dzięki tym informacją będziesz w stanie lepiej dopasować swoje komunikaty reklamowa oraz czas kiedy przeznaczyć więcej środków na kampanie.

Przykładową grupą docelową składu węgla będą mieszkańcy domów jednorodzinnych, którzy kupują węgiel przed zimą. Dlatego najlepiej kierować do nich komunikaty reklamowe dostosowane do ich potrzeb (ogrzania domu zimą), a większy budżet na kampanie przeznaczyć bezpośrednio przed okresem najczęstszych zakupów. Jednak powinieneś się zastanowić jak sytuacja wygląda w przypadku twojego składu opału, aby jak najlepiej zdefiniować grupę dokonującą w nim zakupów.

Oczywiście im szersza grupa docelowa tym dotrzesz do liczniejszych osób ze swoją reklamą, ale chodzi o to, aby wyeliminować z kampanii osoby, które nigdy nie będą zainteresowane zakupem opału. Kierowanie reklam do takich osób to strata funduszy.

2. Nie zawężanie grupy docelowej do terenu na którym działasz

Kolejnym błędem dotyczącym kierowania reklam internetowych jest nie zawężanie ich do konkretnej lokalizacji. Załóżmy, że sprzedajesz węgiel w poznaniu i okolicznych miejscowościach to gdy Twoje reklamy pokażą się również osobą mieszkającym w Szczecinie będzie to bez sensu.

Takie działanie doprowadzi wyłącznie do przeznaczania przez Ciebie funduszy na ludzi nie mieszkających w okolicy, w której chcesz pozyskać klientów. To tak jakbyś próbował wysłać ulotki promujące twój skład opału daleko od miejsca w którym prowadzisz swoją działalność co będzie kompletnie bez sensu.

3. Działanie bez określonego planu i celu

Kiedy wykonujesz swoją aktywność promocyjną bez zdefiniowanego celu prowadzonych działań nie wiesz co masz dokładnie robić i podejmujesz przypadkowe działanie, które odnoszą gorszy efekt.

Warto przed rozpoczęciem działań reklamowych określić ich cel czyli co chcesz osiągnąć za pomocą realizowanych przez Ciebie promocji, a następnie zdefiniować jak go zrealizujesz, jakie wykorzystasz na to narzędzia. Dobrze jest wyznaczyć budżet jaki zamierzasz przeznaczyć na działania promocyjne oraz założyć policzalne wyniki jakie chcesz osiągnąć. Wtedy będziesz miał możliwość sprawdzenia wydajności prowadzonych przez Ciebie kampanii oraz realizacji ich dokładnie tak jak chcesz, a nie chaotycznie podejmując losowe działania z nadzieją że zwiększy to sprzedaż.

4. Ignorowanie bezpłatnych możliwości promocji

Innym błędem popełnianym w działaniach promocyjnych jest ignorowanie darmowych kanałów promocyjnych. Wśród nich można wymienić na przykład wizytówkę google albo inne serwisy z bazą danych na temat firm do których można się wpisać bezpłatnie jak na przykład PorównajWęgiel.pl. Innym miejscem gdzie bezpłatnie możesz promować swoją firmę są media społecznościowe. Wystarczy zarejestrować profil na Facebooku i Instagramie co jest całkowicie darmowe, a przełoży się na lepszą widoczność Twojej marki w sieci. Gdy dodatkowo zdecydujesz się na aktywne prowadzenie profili w tych mediach społecznościowych zyskasz jeszcze więcej za ich pomocą.

5. Nie analizowanie wyników

Kiedy podejmujesz jakieś działania promocyjne w Internecie możesz w prosty sposób mierzyć ich efektywność. Wystarczy określić cele prowadzonych kampanii i mierzyć ich osiągniecie. Dzięki temu dowiesz się, które działania podjęte miały najlepszy efekt i to w nie będziesz mógł w przyszłości inwestować więcej pieniędzy.

Na przykład gdy zauważysz, że dzięki reklamom w Adwords zyskujesz dużo klientów, a z reklam na Facebooku tylko nielicznych będziesz mógł przenieść więcej funduszy na działania w Adwords lub zastanowić się w jaki sposób możesz usprawnić mniej zyskowną kampanię.

Dzięki takim działaniom zaoszczędzisz fundusze przeznaczając je na to co bardziej skuteczne dla twojej działalności.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.