Pokaż kategorie
6 wskazówek jak napisać lepsze treści do działań promocyjnych

Niezależnie czy piszesz firmowego bloga, czy treść do ulotki wiedza o tym jak stworzyć odpowiednie treści jest bardzo istotna. Pozwoli ona na przyciągnięcie klientów i zachęcenie ich do przeczytania, a również może skłonić do zrobienia zakupów u Ciebie lub pomoże zrealizować inny cel stawiany tworzonym treścią.

6 wskazówek jak pisać dobre treści:

Pisz konkretnie nie rozwlekle

Najważniejszew szczególności w trakcie pisania do Internetu jest pisanie krótko i na temat bez niepotrzebnego rozpisywania się. Oczywiście chodzi tu o pisanie wartościowych treści, ale nie nadużywając dużej ilości słów. Gdy tworzysz jakiś tekst postaraj się przekazać zawarte w nim informacje w jak najmniejszej ilości wyrazów.

Trzeba tak pisać z powodu tego, że masz mało czasu na zwrócenie uwagi odbiorców. Wyobraź sobie ulotkę napisaną na dwa sposoby jedną z długimi akapitami, z ogromną ilością wyrazów, długimi akapitami, a drugą tylko z kilkoma zdaniami. Z którą klienci zapoznają się chętniej? Zapewne z tą drugą. Szczególnie jeśli będzie to ulotka służąca do promocji Twojego skład opału.

Przy tekstach sprzedażowych nie używaj również pustych słów w stylu „najlepszy węgiel” tylko napisz zamiast tego coś konkretnego na przykład, że ma niską spiekalność czy niewielką zawartość wody.

Określ grupę docelową

Pisząc treści należy też mieć na uwadze grupę docelową. Weź pod uwagę to, że innym językiem będziesz pisał do specjalistów znających się na sprzedaży węgla, a w inny sposób do osoby, która zajmuje się jedynie zaopatrywaniem się w opał do prywatnych potrzeb. Do pierwszych będziesz mógł używać bardziej branżowego języka, który nie jest zrozumiały dla wszystkich, podczas gdy w treści do tej drugiej grupy będziesz musiał starać się pisać w jak najbardziej prosty sposób.

Określając grupę docelową w lepszy sposób dotrzesz do swoich klientów, bo będziesz mógł im zaproponować treści odpowiednie do ich potrzeb. Pisząc tekst sprzedaży węgla zależnie od grupy docelowej możesz zwrócić uwagę na inne korzyści wynikające z jego zakupu. Te które dla określonej grupy osób będą najważniejsze.

Wykorzystaj język korzyści

Pisząc treści reklamowe trzeb tworzyć je w taki sposób, aby w pierwszej kolejności prezentować ludziom co osiągną korzystając z Twoich usług. Treści reklamowe nie powinny być pisane jako wyłącznie suche fakty, ale jednocześnie mówić co klient zyska dzięki zakupowi u Ciebie.

Uwiarygodnij swój przekaz

Kiedy opisujesz swój produkt nie skupiaj się jedynie na wymienieniu jego cech, ale postaraj się jednocześnie przedstawić dowody na to, że dane cechy są takie jak mówisz. Potwierdzając określone cechy węgla możesz na przykład powołać się na certyfikat, który je potwierdza lub przedstawić inny dowód na to, ze to co piszesz jest prawdą.
Dodatkowo warto również wykorzystać dowód słuszności czyli powołanie się na swoich zadowolonych klientów. Możesz na przykład napisać, że ileś procent klientów wraca do Ciebie po kolejne zakupy (oczywiście jeżeli to prawda). W uwiarygodnianiu twojego przekazu ważne jest też pozyskiwanie opinii od klientów, którzy mogą je umieszczać w różnych miejscach w Internecie.

Zadbaj o czytelność

Tworząc treści do każdego rodzaju medium czy to do Internetu czy na potrzeby druku ważne jest pisanie w przejrzysty sposób. Pisz krótkimi zdaniami oraz w niedługich akapitach. Dodaj do swojego tekstu nagłówki, dzięki którym osoby odbierające twoje treści w prostszy sposób będą mogły odnaleźć interesujące ich elementy bez koniczności czytania całego tekstu.

Ważne jest również pisanie bezbłędnie i poprawnie językowo tak aby nikt nie miał problemów ze zrozumieniem prezentowanych tekstów.

Wykorzystaj call to action

Kolejnym ważnym, a często pomijanym elementem tworzenia jakichkolwiek treści jest używanie call to action czyli wezwania do działania. Jest to krótkie zadnie mówiące odbiorcą co mają zrobić po zapoznaniu się z przeczytanym tekstem.

Gdy piszesz tekst sprzedażowy możesz napisać na przykład: „odwiedź nasz skład opału” lub „kup u nas węgiel na zimę”. Wezwanie do działania warto również wykorzystać tworząc treści na bloga lub do mediów społecznościowych. Stosując takie zdanie istnieje dużo większe prawdopodobieństwo, iż klienci zrobią to na czym Ci zależy niż gdy nie napiszesz im co mają zrobić dalej.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.