Pokaż kategorie
Dotrzyj do większej ilości klientów dzięki Inbound marketing

Wszystkich konsumentów zalewa każdego dnia fala informacji, której ogromną część stanowią reklamy. Praktycznie każda osoba ma do czynienia z reklamami w Internecie. Zakłócają one naturalny dla określonej czynności przebieg działań, mając na celu rozproszenie uwagi od wykonywanych działań i mają na celu przyciągniecie uwagi do nich. Jednak ta ich natarczywość i wszechobecność sprawia, że odbiorca takich reklam jest coraz bardziej nimi zmęczony i zniechęca się do nich. Takie strategie marketingowe określa się hasłem interruption marketing, czyli marketingiem rozpraszającym. Tego typu strategie marketingowe prawdopodobnie będą tracić skuteczność i będą musiały być wspierane w inny sposób, albo nawet całkowicie zastąpione. W tym miejscu pojawia się nowy rodzaj marketingu czyli inbound marketing zwany tez marketingiem przychodzącym.

Czym jest inbound marketing?

Według idei na jakiej opierają się działania inbound marketingu strategia reklamowa ma na celu nie opierania się na natarczywych reklamach, banerach czy spotach reklamowych i irytujących pop-up’ach (reklam w postaci wyskakujących okienek na stronach), ponieważ odbiorca takich reklam będzie w jak najszybszym czasie chciał od nich uciec, aby nie utrudniały mu działań. Zgodnie z założeniami inbound marketing reklama nie powinna atakować odbiorców ze wszystkich stron, ale powinna zostać zastąpiona atrakcyjnymi i wartościowymi treściami udostępnianymi za pomocą różnych kanałów tak aby odbiorca samodzielnie znajdował je w Internecie. Skierowane są one do zdefiniowanej grupy docelowej przez co trafiają do ludzi rzeczywiście zainteresowanych nimi. Daje to zwiększona szansę na to że osoba odbierająca Twoje treści skorzysta również z twojej oferty lub usług. Dodatkowo jeśli treści są wartościowe dla odbiorców sami rozpowszechnią je dalej. Jakie działania podjąć aby efektywnie stosować inbound marketing?

Prowadzenie firmowego bloga lub branżowego serwisu internetowe

Blog jest jednym z ważniejszych elementów strategii inbound marketingu, gdyż publikowane za jego pomocą treści sprawia, że ludzie chętnie go odwiedzają, a czytelnicy Twojego bloga to potencjalni klienci w oczach, których budujesz opinię siebie jako eksperta w branży przez co rośnie ich zaufanie względem Ciebie.

Podobny jest serwis, w którym zamieszczać będziesz interesujące i przydatne informacje przyciągające potencjalnych klientów. Mogą one przy okazji zawierać w sobie reklamę oferowanego przez Ciebie produktu.

Reklama w mediach społecznościowych

Media społecznościowe również odgrywają ważną rolę w marketingu przychodzącym. Korzysta z nich znaczna część internautów (wg Pew Research Center z mediów społecznościowych korzysta 85% mieszkańców USA). Przez tak dużą ilość użytkowników stają się one ważnym elementem strategii inbound marketingowej. Dodatkowo prowadzenie kanałów w firmie na Facebooku albo kanału na YouTube umożliwia nawiązanie interakcji z odbiorcami co poprawia transparentność firmy jednocześnie pokazując jej ludzką twarz.

SEO czyli pozycjonowanie

W marketingu przychodzącym ważne jest aby strona internetowa Twojej firmy była jak najlepiej widoczna w wyszukiwarce, gdyż im wyższa jej pozycja tym łatwiej potencjalnym klientom znaleźć Twoją witrynę a tym samym skorzystać z twojej oferty. Aby to osiągnąć należy podjąć kroki związane z pozycjonowaniem, polegającym między innymi na doborze odpowiednich fraz kluczowych i budowaniu linków prowadzących do treści wyszukiwanych przez użytkowników. Odpowiednie wypozycjonowanie strony pozwoli znacznie zwiększyć ilość potencjalnych klientów.

Marketing wirusowy oraz content marketing

Obydwa wspomniane pojęcia są ściśle powiązane z marketingiem przychodzącym. Samodzielne przekazywanie treści przez odbiorców jest nazywane marketingiem wirusowym. Jest ono bardzo skuteczną strategią, bo jak sama nazwa mówi informacja rozprzestrzenia się samodzielnie tak jak wirus i może zyskać wielki zasięg docierając do licznych osób, które mogą zostać potencjalnymi klientami.

Sukces takiej strategii zależy od tego jakie treści publikujesz i czy dbasz o ich wysoką jakość. Oryginalne treści muszą nieść wartość dla odbiorców, aby samodzielnie chcieli znaleźć twoją stronę i przekazać je dalej. Powinny być oparte na sprawdzonej wiedzy oraz przekazywać ją w łatwy do zrozumienia sposób, odpowiadać na pytania oraz usuwać wątpliwości odbiorców. Gdy tworzony content ma wysoką jakość jego twórca zaczyna być odbierany jako ekspert i zdobywa zaufanie odbiorców, którzy chętniej zostawią swoje dane kontaktowe i wyrażą chęć na dostarczenie im oferty twojej firmy. Takim odbiorcą możemy zaproponować zapisanie się do newslettera w zamian za dane odbiorcy pozostawione w odpowiednim formularzu. Przez co zyskujesz więcej potencjalnych klientów, którzy poprzez odpowiednie działań leadnurturingowe mają szanse zostać klientami.

Czy marketing przychodzący to przyszłość?

Na pewno inbound marketing to teraźniejszość, gdyż dzisiaj jest już bardzo popularny. Nie można ze 100% pewnością powiedzieć czy usunie całkowicie interruption marketing, który zmęczy odbiorców do tego stopnia, że nie będzie w ogóle skuteczny. Odbiorcy coraz bardziej odrzucają już marketing przeszkadzający i zdaje się, że taka tendencja będzie wzrastać. Klienci wolą dostawać wyłącznie informacje, które są im potrzebne ale trzeba je dla nich przygotować. Niezależnie od tego czy marketing przychodzący całkowicie wyprze ten przeszkadzający jest on interesującą alternatywą dla standardowych typów reklamy. Może on stać się ich uzupełnieniem, a wszystko zależne jest od pomysłowości na jego wykorzystanie oraz chęci i poświęconego czasu. Każda strategia wymaga wiele pracy jednak przekłada się ona na określone korzyści. Na pewno korzystając z takiego rodzaju marketingu możemy zyskać podobne korzyści jak z tradycyjnych form reklamy.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.