Na początek klika ciekawostek o opłacalności SMS-ów w komunikacji z klientami:
(źródło: slicktext i raport z badania „Trendy w komunikacji mobilnej 2016” zrealizowanego przez SMSAPI przy współpracy z IPSOS)
Dlaczego zatem nie wprowadzisz automatycznego marketingu SMS i email w swojej firmie
SMS w 2017 roku obchodził swoje 25 urodziny. Jest on jedną w najszybszych i najtańszych sposobów komunikacji. Z tego powodu SMS-y cieszą się tak dużą popularnością wśród ludzi a według danych UKE w 2013 roku na terenie Polski zostało wysłanych 52,2 mld SMS-ów. Z tego powodu jest ona również dobra dla firm świadczących usługi sprzedaży opału. Dzięki niej zyskasz możliwość nawiązania relacji ze swoimi klientami.
Sposoby wykorzystania automatycznego marketingu SMS do obsługi klienta:
Przypomnienie o dostawie
Warto wykorzystać rozwiązania związane z automatycznym marketingiem SMS do przypomnienia klientom o dostawie zakupionego opału. Dzięki temu unikniesz sytuacji, że klient zapomni o dostarczanym opale. Wysyłając taką wiadomość masz o wiele większe szanse, że gdy nadejdzie termin dostawy klient będzie w domu.
Podziękowanie za zakup
Kiedy pragniesz mieć dobre relacje z klientami, możesz wysłać im wiadomość z podziękowaniem za zakup u Ciebie i poprosić np. o opinię na temat Twojego składu opału na stronie internetowej lub w serwisach społecznościowych.
Poinformowanie o zmianie terminy dostawy
Gdy posiadasz rozwiązania automatycznego marketingu SMS w razie problemów z dostawą możesz poinformować swojego klienta o nagłych wydarzeniach i przeprosić go za niedogodności. Pozwoli to na uniknięcie nerwów i nieprzyjemnych sytuacji. W takiej sytuacji w ramach rekompensaty możesz klientowi zaproponować jakiś upominek na przykład rabat.
Również w przypadku zmiany przez klienta terminu dostawy warto skorzystać z SMS-a lub e-maila w celu potwierdzenia zmiany.
Zalecenia
Po zakupie dokonanym u Ciebie możesz klientowi przesłać dodatkowe zalecenia dotyczące przechowywania zakupionego opału oraz innych informacjach, które uznasz za przydatne dla niego. Tego rodzaju troska na pewno zostanie doceniona przez Twoich klientów i przełoży się na kolejne zakupy dokonane u Ciebie.
Istnieje jeszcze wiele innych sytuacji w których możesz w prosty i szybki sposób skontaktować się z klientami, więc czemu nie zastosujesz rozwiązań marketingu SMS w swojej firmie?
Pamiętaj, że komunikaty wysyłanie przez Ciebie do klientów powinny być zwięzłe i proste w odbiorze. Warto aby wiadomości do klientów były spersonalizowane, bo wtedy czują, że są wysłane specjalnie do niego, a nie do wszystkich Twoich klientów.
W wiadomościach przypominających o dostawie powinieneś zawrzeć datę oraz godzinę dostawy. W każdej wiadomości od Ciebie powinieneś zawrzeć nazwę swojej firmy tak, aby klient wiedział kto do niego pisze.