Pokaż kategorie
Jak skład węgla może wykorzystać content marketing w promocji działalności?

Ciągły rozwój dziedziny jaką jest marketing internetowy prowadzi do powstawania coraz nowszych technik i strategii jak go prowadzić. Aktualnie rosnącą popularnością zaczyna cieszyć się content marketing inaczej nazywany marketingiem treści. Polega on na zdobywaniu klientów poprzez publikację interesujących i wartościowych treści. Dodawanie przydanych dla klientów informacji ma doprowadzić do długotrwałych relacji z nimi. Dając klientom użyteczne treści i zgodne z tym czego oczekują oraz twoją branżą a Twój skład węgla zyska zaufanie wśród klientów.

Rodzaje content marketingu:

  • Artykuły
  • Raporty
  • Poradniki
  • Infografiki
  • Webinary
  • e-booki
  • Posty na blogu
  • Filmy
  • Podcasty
  • Posty w mediach społecznościowych

Wartości z prowadzenia działań związanych z content marketingiem

Dodawanie ciekawych treści przynosi korzyści tak samo dla Ciebie jak i dla Twoich klientów. Klient odbierając content marketing tworzony przez twój skład węgla zdobywa sprawdzoną informację, a dzięki temu, że znalazł to czego oczekiwał zyskasz jego wdzięczność dla swojej firmy, przez co zbuduje ona pozytywny wizerunek i wpłynie na sprzedaż węgla przez Twój skład opału.

Wysokiej jakości treści również często są przekazywane dalej co dobrze wpływa na promocję twojej firmy oraz zasięg działań promocyjnych. Tworzenie treści dobrze również wpływa na pozycjonowanie czyli widoczność firmy w wyszukiwarce. Content marketing jest również często tworzony w tym celu jednak lepiej tworzyć wysokiej jakości treści nienafaszerowane słowami kluczowymi, bo to przyniesie lepsze skutki.

Dodatkową zaletą z tego typu działań reklamowych jest budowanie wizerunku swojego składu węgla jako eksperta w branży. Przez co będzie on bardziej ceniony przez klientów i dużo częściej polecany.

W jaki sposób tworzyć wartościowe dla klientów treści?

Poznaj swojego odbiorcę

Pierwszym krokiem do budowania treści na potrzeby content marketingu jest określenie tego kto będzie ich odbiorcą. Każda branża ma inny rodzaj odbiorców szukających na jej temat informacji. Składy węgla mają odbiorców chcących dowiedzieć się w tematach powiązanych z branżą, dlatego powinieneś postawić się w roli swoich odbiorców i wymyślić tematy contentu zgodne z ich potrzebami oraz twoją branżą.

Korzystaj z odpowiedniego języka

Kiedy masz już zdefiniowaną grupę docelową do której kierujesz swoje działania promocyjne powinieneś również określić jaki język będzie odpowiedni dla osób, które są w ustalonej przez Ciebie grupie odbiorców treści. Jedna grupa społeczna będzie używać innego języka, a druga innego, dlatego słownictwo jakiego będziesz używał w swoich treściach powinno być dopasowane pod kątem osób je odbierających.

Pisane treści powinny być konkretne i interesujące dla odbiorców bez niepotrzebnego używania za dużej ilości fachowego słownictwa, które może być ciężka do zrozumienia dla laików. Pisane teksty powinny być tak samo wartościowe dla osób nieznających dobrze branży jak i dla specjalistów w dennej dziedzinie. Odpowiednie dobranie słownictwa i sposobu komunikacji pozytywnie wpłynie na odbiór kreowanych przez ciebie treści.

Publikuj ciekawie i oryginalnie

Twórz wyłącznie teksty odróżniające się od tych dostępnych powszechnie w Internecie i nie powielaj informacji, które można znaleźć na dużych serwisach. Zamiast tego lepiej poszukać mniej znanych, interesujących faktów tak aby zaskoczyć i zainteresować swojego odbiorcę.

Udostępniaj jedynie rzetelne i wiarygodne treści

W content marketingu składy węgla powinny publikować wyłącznie informacje w 100% sprawdzone. Bądź wiarygodny i rzetelny wzbogacając swoje treści informacjami naukowymi, raportami oraz wypowiedziami fachowców.

Dobierz właściwą formę przekazu

Musisz również mieć na uwadze, iż użytkownik Internetu nie czyta stron internetowych w całości, a jedynie przegląda je, więc żeby przyciągnąć jego uwagę masz tylko ułamek sekundy. Dobrze jest wybrać formy, które nie będą wymagały zbyt wielkich nakładów czasu oraz koncentracji ze strony odbiorcy.

Na przykład pisząc artykuł stosuj nie długie akapity i zachowaj nie bardzo rozbudowaną długość całości. Najważniejsze informacje prezentując wyróżnione w czytelny i zauważalny sposób. Możesz również udostępnić swoim użytkownikom film, podcast albo interesująca infografikę pokazującą wiedzę w wizualny sposób.

Opublikuj treści tworzone przez eksperta

Elementem często używanym w content marketingu jest udostępnianie artykułów tworzonych przez ekspertów. Możesz zaprosić osoby uważane za fachowców w branży węglowej i udostępnić stworzone przez nich treści.

Wykreowanie ciekawego marketingu treści jest zajęciem wymagającym i długotrwałym, ale ciekawe i rzetelne treści mają szansę na przyniesienie firmie wielu korzyści. Poza zbudowanie relacji z klientami content marketing ma również wpływ na pozycję firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania co przekłada się na zwiększenie ruchu na niej. Takie treści są pozytywnie odbierane i chętnie udostępniane dalej. Trzeba tylko przemyśleć wybór odpowiedniej formy oraz kanału dystrybucji.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.