Pokaż kategorie
Osiągnij lepsze rezultaty promocji - spersonalizuj działania marketingowe

Wszyscy ludzie chcą być traktowani indywidualnie i zapewne stad bierze się rosnący trend personalizacji w działaniach marketingowych. Personalizacja działań marketingowych obejmuje liczne zabiegi, mające na celu spowodowanie, iż klient poczuje się wyjątkowo w momencie kontaktu z Twoim przedsiębiorstwem. Przez takie podjeść do potencjalnych klientów zyskasz większą szansę na to iż dokona zakupu właśnie u Ciebie.

Czym jest personalizacje działań marketingowych?

Personalizacja działań reklamowych kierowanych do klientów to nie tylko zwracanie się do nich per Ty w wiadomościach e-mailowych lub dodawania ich imienia w przesyłanych do nich treściach. Oczywiście te czynności również należą do personalizacji i w pewnym stopniu pomogą wesprzeć Twoje działania, ale możesz zrobić jeszcze więcej.

Personalizacją jest nadanie przesyłanemu komunikatowi promocyjnemu odpowiednich cech dostosowanych do klienta, dzięki wcześniej zebranych danych na jego temat.

Personalizacja przesyłanej oferty dostosowanej do potrzeb Twoich klientów

Gdy przesyłasz swoim klientom jakąś ofertę na przykład za pomocą mailingu postaraj się przygotować ją w taki sposób aby była ona dopasowana do tego czego może oczekiwać Twój klient. Na przykład korzystając z odpowiednich narzędzi możesz monitorować zachowania klientów na swojej stronie internetowej i jeśli pozostawią następnie adres e-mail to będziesz wiedział o jakich produktach czytali i przesłać im je w ofercie mailowej. Również przy zapisie na newslettera możesz w formularzu dodać dodatkowe pytania o to jakiego węgla potrzebują lub inne, które pomogą dopasować Ci ofertę względem potrzeb Twoich klientów.

Także gdy określony klient dokonał zakupu w Twoim składzie opału możesz mu na przykład w czasie zakupów na kolejny okres grzewczy przesłać ofertę zawierającą taki węgiel jak zakupił poprzednio. Co może go zachęcić do dokonania kolejnych zakupów.

Personalizacja względem zainteresowań

Treści w marketingu możesz również personalizować pod względem zainteresowań jakie mogą mieć twoi klienci jednocześnie starając się starając się łączyć je z zakresem Twojej oferty. Możesz zbierać odpowiednie dane na temat użytkowników Twojej strony internetowej i wykorzystać je do tego aby spersonalizować następnie kierowane oferty do tego czym zainteresowali się na Twojej witrynie.

Co zyskasz dzięki dopasowaniu działań promocyjnych do oczekiwań klienta?

Personalizacja jest bardzo istotna na przykład ze względu na to że 74% klientów denerwuje się gdy otrzymuje treści mailem nie dopasowane to tego co ich interesuje, a 40% z nich kupuje u sprzedawców personalizujących przekaz.

Według badania Econsultancy firmy, które zdecydowały się na personalizację w swoich kampaniach promocyjnych zyskały zwiększenie sprzedaży o 19%.

Dzięki personalizowaniu treści dostaniesz od użytkowników większe zaangażowanie i chęć do podjęcia działań związanych z Twoją firmą. Dodatkowo duża część klientów (44%) deklaruje większe przywiązanie do danej marki, gdy stosuje ona personalizację treści. Klienci również lepiej zapamiętują i bardziej przywiązują się do marki przesyłającej spersonalizowane treści.

Klienci dużo chętniej skorzystają z przesłanych ofert gdy będą one dopasowane do ich potrzeb, ponieważ będziesz im oferował to czym naprawdę są zainteresowani.

Jak personalizować treści?

Najlepiej gdy personalizujesz treści wprowadzać je w sposób stopniowy, bo kiedy użytkownik nie zna Twojej firmy może potraktować wiadomości od Ciebie jako spam. I tak na przykład przesyłając maile możesz rozpocząć od dodanie imienia przy powitaniu. Z czasem dodając kolejne personalizacje dzięki pozyskanym przez Ciebie informacją.

Ważne jest też określenie grupy docelowej przygotowywanych działań i dobranie odpowiedniej formy personalizacji poprzez, który będziesz się do niej zwracał. Pamiętaj, że nie wszyscy lubią gdy zwraca się do nich na ty dlatego warto przemyśleć czy nie lepiej użyć zwrotu w stylu „Panie Michale”. Aby się tego dowiedzieć musisz zastanowić się kto jest klientami Twojej firmy i dopasować do nich styl komunikacji.

Pierwszym krokiem aby rozpocząć personalizowanie treści jest posiadanie programów analizujących ruch na twojej stronie internetowej, które dadzą informację o tym jakie produkty były interesujące dla poszczególnych grup odbiorców. Należy je wspierać programami do analizy behawioralnej (czyli zbierające dane o zrachowaniach konsumentów na Twojej stronie internetowej), które dają możliwość poznania użytkownika nawet z imienia i nazwiska i połączenia go z zapisaną do newslettera osobą. Dzięki temu gdy wiesz jakie strony przeglądał możesz mu przesłać odpowiednią dla zainteresowań ofertę poprzez maila.

Maile przesyłane do konkretnego użytkownika, który otrzymał je po wizycie na Twojej witrynie z dokładnie dopasowaną oferta do tego co przeglądał są dużo częściej otwierane niż niedopasowane. Tego typu oferty mają współczynnik otwarć na poziomie nawet 70% (wg. Badania Sales Menago)

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.