Pokaż kategorie
Storytelling – opowiedz historię swojego składu opału w ciekawy sposób

W czasach ogromnej konkurencji praktycznie w każdej możliwej branży coraz ważniejsze stają się ciekawe podejścia do działań marketingowych, aby wyróżnić przedsiębiorstwo i oferowane produkty. Jedną z technik, jakie można wykorzystać do tego celu jest storytelling oznaczający opowiadanie historii.

Historia opowiadana może być o firmie, produktach lub osobach odpowiedzialnych za jej założenie. Powinna to być prawdziwa i pozytywnie zaprezentowana opowieść, której celem będzie spodobanie się odbiorcą oraz zwiększenie rozpoznawalności produktu. Technikę storytellingu skład opału może wykorzystać w różnych elementach promocji między innymi na blogach firmowych albo w działaniach związanych z e-mail marketingiem. Nie ma ograniczeń w opowiadaniu historii i miejsca jej wykorzystania, a najważniejszy jest dobry pomysł.

Znajdź pomysł wyróżniający twój skład węgla od konkurencji.

Ciekawie opowiedziane historia jest wspaniałym sposobem na wyróżnienie twojego przedsiębiorstwa na tle konkurencyjnych. Ważny jest oryginalny i niespotykany pomysł, dzięki któremu będziesz miał okazję odróżnienia się od innych. Istnieje kilka reguł, które pomogą Ci pisać historię na temat twojej firmy w lepszy sposób. A należą do nich: strategiczny przekaz, konflikt, a także bohater oraz fabuła. W dobrze opowiedzianej historii znaleźć można punkt kulminacyjny odznaczający moment zażegnania problemu korzystając z twojego produktu lub bohatera prezentującego Twój skład opału. Każdy zna takie postacie jak Serce i Rozum z reklam Orange oraz Mały Głód z działań promocyjnych marki Danio. Tacy bohaterzy są dobrze zapamiętywalny i kojarzeni z markę, a często okazują się kluczem do sukcesu i wywołanie pozytywnych skojarzeń z twoją firmą.

Storytelling wzmocni zapamiętywalności twojej marki.

Korzyścią jaką dodatkowo można zyskać korzystając z opowiadania interesującej historii, gdy jest ona ciekawa i angażująca pomagają zapamiętywać twój produkt oraz markę. Kiedy marki są rozpoznawalne i pozytywnie się kojarzą, to gdy na rynku jest duża konkurencja właśnie to może zadecydować o sukcesie. Ciekawa historia zwiększa szanse na zapamiętanie, ale ważne aby była ona połączona z twoją firmą. Z tego powodu ważne aby pojawiła się w niej nazwa twojego przedsiębiorstwa lub oferowane przez Ciebie produkty. Dobrze również wykorzystać kolory firmowe, które wśród ludzi nieświadomie będą łączone z Twoim przedsiębiorstwem.

Nawiązuj do uczyć

Pozytywne uczucia zawarte w historii takie, które są ważne dla odbiorców mogą zaowocować jej wirusowym rozprzestrzenianiem się. Łączenie uczuć z twoim przedsiębiorstwem lub produktem może również wpłynąć na decyzje o zakupie akurat u Ciebie. Opowieść o twojej marce wzbudzają większe zainteresowanie odbiorców, a często przekłada się ono na większą chęć zapoznania się z twoją ofertą. Gdy klient zobaczy gdzieś twoje produkty przypomni sobie pozytywną historię, którą o nich usłyszał lub przeczytał i połączy ją z Twoją marką.

Dodatkowo dobrze opowiedziane historie pomagają również w budowaniu relacji oraz więzi z klientem, a produkty z ciekawymi reklamami, które odwołują się do tych samych wartości jakimi się kierujemy są dużo chętniej kupowane niż inne.

Opowieść musi być prawdziwa

Aby opowiadana przez ciebie historia była wartościowa dla twojej firmy musi być opowiedziana w wiarygodny i autentyczny sposób. Osoby mające zadanie przedstawienia historii twojej marki powinny ją poczuć i w nią uwierzyć. Opowiadane historie powinny być również spójne, a gdy są prezentowane osobno powinien łączyć je jakiś wspólny element. Opowiadanie historii we fragmentach ma na celu w pierwszej kolejności wzbudzić zainteresowanie odbiory, aby wyczekiwał następnych wydarzeń, a z czasem zaprezentować ostateczną historię. Opowieści podzielone na odcinki to duże wyzwanie dla twórców, ale przynoszące duże możliwości kreatywne.

Nawiąż do aktualnych pozytywnych wydarzeń

Historie często opowiadają o tym co aktualnie się dzieje. Na przykład można w nich wykorzystać nawiązania do świąt. Jednym z często wykorzystywanych w opowieściach storytellingowych jest Boże Narodzenie, które wywołuje pozytywne skojarzenia. Dobrym przykładem tego typu opowieści jest Reklama Allegro prezentowana w okresie świąteczny w 2016 roku. Prezentuje ona historię starszego pana samodzielnie uczącego się angielskiego. Z początku reklamy nie pojawia się żadna informacja na temat marki ani produktu co zwiększa zainteresowanie odbiorców. Natomiast w historii można znaleźć elementy powiązane z zakupami na Allegro na przykład odbiór paczki, ale nie można się z tego domyślić jakiej konkretnie marki to dotyczy. Dopiero na końcu reklamy dowiadujemy się, iż starszy mężczyzna uczy się angielskiego, dlatego że w czasie wyjazdu za granicę do syna poznał swoją wnuczę nieznającą jeżyka polskiego. Reklama tam mocno oparta jest na uczuciach i została doceniona również poza granicami naszego kraju, a wyemitowano ją w wielu serwisach informacyjnych.

W 2017 roku Allegro zaprezentowało kolejną reklamę bazująca na emocjach i opowiadaniu historii. Tym razem prezentowała ona historię matki i córki wybierającej się na bal dla przebierańców. Mama aby zadowolić swoje dziecko wyjmuje zabytkową maszynę do szycie i zaczyna tworzyć różne stroje, które jednak nie spełniają oczekiwań jej córki. Ostatecznie dziewczynka przychodzi do mamy z tabletem prezesując jej kostium znaleziony w Internecie. Dopiero w trakcie rozpakowywanie paczki odbiorca dostrzega logo Allegro. Reklama kończy się balem, na którym dziewczyna wystąpiła w czerwonej sukni. A kobieta na końcu dowiaduje się, iż jej córka przebrała się za nią, dlatego że chce być taka jak ona.

Opowiadanie historii powala na odróżnienie twojego przekazu reklamowego od dziesiątków innych firm działających tak samo jak twoja. A im ciekawszą historię zaprezentujesz tym lepsze efekty uzyskasz dla swojego przedsiębiorstwa. Za cel opowiadania historii można przyjąć sprzedaż produktu albo budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Jednak ostatecznie wszystkie elementy storytellingu przekładają się na większą sprzedaż produktów twojej firmy.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.