Pokaż kategorie
Sposoby zmniejszenia kosztów reklam Adwords

Google Adwords daje możliwość umieszczania reklam w wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami. Płatne wyniki są pokazywane ponad wynikami organicznymi, a oznaczone są hasłem „reklama” lub „sponsorowane”. Jeśli korzystasz już z tego rozwiązania i chciałbyś obniżyć koszty sprawdź nasz poradnik, a dowiesz się z niego co wpłynie na poprawę reklam Twojego składu opału w wyszukiwarce.

Czym jest wynik jakości?

Popularność promocji w wyszukiwarce Google powoduje, że musi obowiązywać tam swego rodzaju system aukcji. Działa on po to aby wybrać jak najlepiej dopasowane reklamy do tego czego poszukuje odbiorca.

Jest on głównym wyznacznikiem szacującym jakość reklamy, słów kluczowych oraz tego co znajduje się na stronach docelowych kampanii i na tej podstawie określa cenę i wysokość wyświetlanej reklamy. Co oznacza, że wynik jakości reklamy jest podstawą do oceny jej wydajności. Wpływa on również na wysokość ceny jaką przyjdzie Ci ponieść realizując swoje kampanie i powie nieś wpłynąć na niego aby obniżyć koszty realizowanych przez siebie kampanii.

Wynik jakości określany jest w skali od 1-10 gdzie 1 oznacza najgorszą możliwą ocenę, a 10 jest najwyższym wynikiem. Czynniki jakości reklamy zależą między innymi od:

  • Spodziewanego CTR (współczynnik klikalności, czyli różnica miedzy wyświetlaniami a kliknięciami reklamy)
  • Dotychczasowego CTR danego linku
  • Poziomu jakości strony docelowej
  • Dopasowania reklamy do wyszukiwania
  • Skuteczności geograficznej reklamy
  • Docelowych urządzeń na jakich reklama ma zostać wyświetlona

Sposoby oszczędzenia na kampanii Adwords:

Dopasowanie treści reklamy oraz strony docelowej względem frazy kluczowej

Kiedy tworzysz reklamę w Adwords zadbaj o dopasowanie treści tworzonej przez ciebie kampanii do strony docelowej, na którą trafiają użytkownicy. Postaraj się aby reklama była dopasowana jak najbardziej względem tego co dane osoby chcą znaleźć pod szukaną przez siebie frazą. Gdy tego nie robisz masz dużo kliknięć w reklamę, które generują wyłącznie koszty a nie przynoszą spodziewanych zysków.

Ustalenie fraz wykluczających

Dzięki funkcji wykluczania fraz dostępnej w google możesz wyłączyć pokazywanie się twojej reklamy pod konkretną frazą, o której wiesz, że nie przyniesie zysków dla twojej firmy. Dzięki temu masz możliwość wykluczenia bezwartościowych fraz, a tym samym ograniczenie kosztów reklamy.

Taką frazą w przypadku składu opału może to być na przykład związana z kotłami do ogrzewania węglem podczas gdy Ty w sprzedaży posiadasz węgiel do palenia w nich. Wtedy wszyscy użytkownicy klikający w Twoją reklamę będą marnować Twój budżet nie przynosząc żadnych korzyści dla twojego biznesu.

Analizowanie kampanii i usuwanie najsłabiej zarabiających fraz

Gdy twoja kampanie Adwords funkcjonuje już od jakiegoś czasu powinieneś skupić się na wynikach danych słów kluczowych i wykluczać te frazy, które przynoszą najmniejsze zyski twojej firmie. Możesz tego dokonać za pomocą dopasowania wykluczającego dodając znak minusa przed słowem na które nie chcesz pokazywać reklam.

Takie działanie pozwoli ograniczyć wydawanie funduszy na nierentowne reklamy przez co będziesz mógł ograniczyć wydatki na kampanie adwords albo przeznaczyć zaoszczędzone pieniądze na bardziej wartościowe reklamy.

Wykorzystanie odpowiednich typów dopasowań w Adwords i jak je wykorzystać

Google Adwords oferujesz cztery rodzaje dopasowań, które wpływają na to jak szerokiej grupie docelowej prezentowane są twoje kampanie.

  • Dopasowanie przybliżone jest podstawowym rodzajem dopasowań wpływającym na wszystkie Twoje kampanie jeżeli nie skorzystasz z innego rodzaju. Działa ono w taki sposób, że reklamy wyświetlają się pod słowami kluczowymi zawierającymi twoją frazę oraz jej synonimy, podobne wyszukiwania, hasła z błędną pisownią oraz innych odmian wybranej frazy kluczowej.
    Aby ograniczyć ilość fraz kluczowych w tym rodzaju dopasowania możesz przed słowem kluczowym użyć znaku „ ” ( twoje słowo kluczowe) wtedy reklama będzie wyświetlana do zmodyfikowanych słów kluczowych jedynie w bliskich mu odmianach, ale już nie synonimach.
  • Dopasowanie do wyrażenia w tym dopasowaniu reklamy będą wyświetlać się w wynikach podobnych do wpisanego wyrażenia i jego zbliżonych odmian z dodatkowymi wyrazami przed nim lub po nim. Na przykład gdy Twoim hasłem będzie wyrażenie „skład węgla” to twoja reklama w tym dopasowanie będzie wyświetlana również do frazy „dobry skład węgla” albo „skład węgla sprzedający ekogorszek”
    Żeby ustalić tego typu dopasowanie musisz umieścić swoje słowo kluczowe w cudzysłowie np. „skład węgla”
  • Dopasowanie ścisłe pozwala na wyświetlanie reklam wyłącznie pod daną frazą kluczową i jego bliskich odmianach (obejmujących zmianę kolejności słów o ile nie zmiana ona znaczenia oraz dodanie lub uśnięcie przymiotników, spójników przedimków, które nie wpływają na zamiar użytkownika)
    Żeby zastosować takie dopasowanie należy słowo kluczowe umieścić w nawiasie kwadratowym „[]” np. „[skład węgla]”
  • Dopasowanie wykluczające daje możliwość wyświetlanie reklam wyłącznie w wyszukiwanych nie zawierających danej frazy. Na przykład gdy twój skład opału nie sprzedaje miału węglowego możesz dodać do jako słowo wykluczające „miał węglowy”
    Aby skorzystać z tego dopasowania należy przed słowem kluczowym, które usunąć z wyszukiwani dodać znak „-„ np. „-miał węglowy”

Sposób dopasowania ustalasz w momencie tworzenie kampanie reklamowej na etapie wpisywania słów kluczowych.

Użycie fraz z długiego ogona – tańsze i z mniejszą konkurencją

W kampanii Adwords możesz również wykorzystać rzadziej wyszukiwane frazy kluczowe, które są bardzo konkretne. Wtedy na twoją witrynę trafią wyłącznie użytkownicy mający bardzo sprecyzowane wymagania.

W przypadku składu opału taką frazą może być na przykład „skład węgla sprzedający ekogorszek” albo „ekogorszek z dostawą Gdańsk” wtedy będziesz miał mniej wyszukiwani ale bardziej wartościowych dla twojego

Aby znaleźć takie frazy kluczowe możesz skorzystać z narzędzia Planner Słów Kluczowych dostępnego w Adwords, które pomoże znaleźć pasujące odpowiednie słowa kluczowe dla twojego składu opału.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.