Reklama display jest najstarszym rodzajem reklamy jaki można znaleźć w Internecie jednak nadal może zdobyć dzięki niemu określone korzyści, kiedy działania z nimi związane będą przemyślane i dobrze zrealizowane.
Czym jest reklama display?
Reklama typu display to reklamy graficzne wyświetlane jako banery na różnych portalach internetowych. Mogą mieć różne wielkości, a także możliwość określenie miejsca i stron na jakich będą wyświetlane.
Co zyskasz korzystając z niej?
Zyski z kampanii display dla twojej firmy to przede wszystkim budowanie wizerunku firmy i jej rozpoznawalności pośród klientów. Są one także dobrze zauważalne przez klientów nawet tych, którzy nie poszukują składu opału bo kupują w konkretnym.
Reklamy graficzne dobrze również zwiększają ruch na twojej stronie co przekłada się na to iż twoja marka jest lepiej rozpoznawalna, a także więcej osób zapozna się z twoją ofertą co może ich skłonić do dokonania zakupu w twoim składzie opału.
Zaletą są też rodzaje płatności za takie kampanie, które możesz dostosować do swoich potrzeb i celów jakie możesz dzięki nim osiągnąć.
Rodzaje płatności
W kampaniach reklam graficznych możesz znaleźć różne rodzaje sposobów płatności a do najbardziej powszechnych należą:
Jak zaprojektować dobre banery
Powinieneś postarać się o zaprojektowanie estetycznych banerów, które będą dobrze świadczyć o Twoim składzie opału. Ważne abyś zamieścił na nich logotypy oraz grafikę kojarzącą się z twoją działalnością.
Istotnym elementem projektu banneru jest również hasło zwracające uwagę osób, które zobaczą reklamę graficzną. Postaraj się aby hasło kojarzyło się z Twoją działalnością, a jednocześnie nawiązywano do potrzeb klientów i mówiło im co zyskają dzięki skorzystaniu z Twojej oferty.
Ważne jest również dodanie przycisku wzywającego do określonego działania czyli kliknięcia w baner. Najlepiej napisać na nim „sprawdź teraz” albo „przejdź na stronę”.
Wato również aby kreowany przez Ciebie baner nie był uciążliwy dla użytkowników. Oczywiste jest, że chcesz aby został przez nich zauważony ale nie warto żeby robił to za wszelką cenę. Dlatego nie powinieneś stosować jaskrawych kolorów ani denerwujących animacji, które będą tylko rozpraszać użytkowników i utrudniać im zapoznanie się z witryną, którą chcieli przeczytać. Coś takiego może odnieść zły skutek i spowodować, że osoby widzące taki banner Twojej firmy zaczną mieć o niej negatywne zdanie.
Określenie grupy docelowej
Warto abyś zdefiniował grupę odbiorców swojej kampanii tylko do osób, które mogą chcieć kupić węgiel, gdyż nie warto tracić środków na osoby nie zainteresowane oferowanymi przez Ciebie produktami.
Korzystając z reklam Google Display Network masz możliwość sprecyzowanie grupy docelowej reklam względem dopasowania do określonych słów kluczowych, które pojawiają się na stronie wyświetlającej reklamy albo do jej tematyki. Możesz również samodzielnie wskazać na jakich witrynach pojawią się twoje banery reklamowe.
Kierując swoją reklamę dla składu opału możesz się skupić na stronach obejmujących tematyką sprzedaż węgla albo stron poruszających inne tematy w jakimś stopniu związane z Twoją działalnością.
W przypadku reklam dla składu opału ważne jest również zawężenie lokalizacji, w której znajdują się osoby widzące twoją reklamę, gdyż bez sensu jest tracić fundusze na wyświetlanie reklam odbiorcą mieszkającym poza obszarem Twojej działalności.
Banery remarketingowe
Szczególnym rodzajem kampanii z reklamami graficznymi jest remarketing. Dzięki specjalnemu kodowi śledzi on użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową i gdy ją opuszcza zaczynają mu wyświetlać reklamy Twojej firmy.
Korzyścią z takiego rozwiązania jest to iż docierasz wyłącznie do użytkowników, którzy w jakiś sposób zainteresowali się już Twoją firmą i przez to wzmacniasz ich świadomość na temat Twojego składu opału. A są to osoby już zainteresowane jego ofertą, gdyż ogromną większość użytkowników odwiedzających stronę internetową firmy stanowią osoby zainteresowane branżą, w której działa.
Takie banery możesz kierować do osób, które odwiedziły już Twoją witrynę, ale nie dokonały u Ciebie zakupu w celu skłonienia ich do powrotu i skorzystania z oferty. Warto również skierować je do osób, które już kiedyś dokonały zakupu, aby przypomnieć im o Twojej firmie. Na przykład gdy masz listę remarketingową zawierającą osoby, które dokonały zakupu w Twoim składzie opału w czasie poprzedniego okresu grzewczego możesz wyświetlić im reklamy gdy będzie zbliżał się kolejny sezon, aby skłonić ich do powrotu po zakupy w Twoim składzie.