Pokaż kategorie
Stwórz Infografiki aby przyciągnąć uwagę klientów

Infografiki to wizualne przedstawienie informacji. Dzięki swojej prostej w odbiorze formie łączącej obraz oraz informację przyciągają uwagę klientów i zachęcają ich do zapoznania się z treścią udostępnianą przez Ciebie. Dobrze wykonana infografika często lepiej sprawdza się niż nie jeden artykuł, a ich odbiorcy chętnie przekazują je dalej dzięki czemu zyskujesz lepszy zasięg Twoich promocji. Kiedy dodasz do niej krótki tekst zwiększysz szanse na jej poprawny odbiór.

Zalety informacji w formie infografik:

  • Łatwo zapamiętywalne – dzięki ich prostej formie łatwiej się je zapamiętuje niż obszerny artykuł pisany. Łatwość ich zapamiętania wywodzi się z kojarzenia tekstu z obrazem
  • Prostsze do zrozumienia – przez mniej obszerny tekst oraz obrazowe wytłumaczenie osoby odbierające je w łatwiejszy sposób mogą zrozumieć przekazywane za ich pomocą informacje.
  • Są wirusowe – poprzez swoją formę odbiorcy infografik chętnie przekazują je dalej. Dlatego taka forma jest dobra do promocji firmy gdyż klienci samodzielnie rozprzestrzeniają treści tworzone przez Ciebie

Cechy dobrej infografiki

Prostota

Infografiki z założenia powinny być łatwe do przyswojenia, dlatego powinny zawierać tylko niezbędny tekst i im go mniej tym lepiej bo szybciej można się z nią zapoznać. Nie powinno się na siłę upychać na infografice dużych ilości tekstu bo nie o to chodzi, a rozbudowany temat lepiej wyjaśnić za pomocą infografiki oraz krótkiego artykułu zawierającego bardziej szczegółowy przekaz.

Czytelność i dopasowanie do tematu

Odpowiednio stworzona infografika powinna być prosta w odbiorze co poza tekstem wiąże się z doborem odpowiednich czcionek, które będą proste w przeczytaniu. Najlepiej wybrać fonty bez szeryfowe i nie zawierające dodatkowych ozdobników. Należy również unikać czcionek stylizowanych na ręczne pismo.

Kolory również mają znaczenie bo dobranie odpowiedniego koloru pozwoli wzbudzić określone skojarzenia z tematem. Na przykład w wypadku świąt bożego narodzenia warto wybrać kolor czerwony gdyż to on kojarzy się z tymi świętami. Dobre użycie kolorów oraz fontów pozwoli wyróżnić twój projekt od innych.

Użyj szczegółów

Jeśli nie chcesz wprost oznaczać infografiki swoim logo firmowym, aby zaznaczyć, że została wykonana przez twoje przedsiębiorstwo możesz wykorzystać na niej Twój kolor firmowy albo inny element powiązany z nią jak na przykład czcionka z Twojego logo albo hasło Twojej firmy co sprawi, że odbiorcy nieświadomie połączą ją z daną działalnością.

W jakim programie wykonać infografikę?

W Internecie dostępne są programy to wykonywania infografik, ale większość z nich jest zagraniczna i nie ma polskiej wersji językowej. Najbardziej popularne To:

Piktochart

Program, w którym można stworzyć infografikę poprzez przeglądarkę internetową bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Aby tego dokonać trzeba się zarejestrować podając nazwę użytkownika, adres e-mail oraz hasło. Kolejnym krokiem jest wybór branży oraz swoją rolę w firmie. Po uzupełnieniu tych danych można przejść do edytora grafiki. Możesz wybrać jej wzór i jedynie dodać tekst albo samodzielnie stworzyć infografikę od zera. Program jest łatwy w obsłudze dlatego warto go wypróbować.

Piktochart można znaleźć tutaj: https://piktochart.com/

Venngage

Na tej stronie można znaleźć program do robienia infografiki. Należy się zarejestrować podając imię oraz nazwisko i adres e-mail oraz hasło. Kolejny krok to odpowiedź w jakiej branży działasz oraz rolę jaką się pełni i cel w jakim tworzysz infografikę. W tej aplikacji można wybrać albo pusty projekt lub skorzystać z szablonu, który da się przerobić. Projekty wykonane w darmowej wersji programu mamy dostęp tylko do darmowych szablonów, które nie są oznaczone, żadnym napisem. Te z dopiskiem Premium lub Business są płatne.

Venngage można znaleźć tutaj: https://venngage.com/

Rodzaje Infografik

Infografiki mogą przybierać różne formy, które można dobrać do rodzaju danych, które chcesz zaprezentować.

Przedstawiające dane statystyczne

Używane w wszelkiego rodzaju projektach przedstawiających wiele danych liczbowych. Pokazane one zostają w prosty sposób poprzez diagramy oraz wykresy. Takie dane w innej formie są trudne do przyswojenia dlatego ukazanie ich w formie infografiki daje lepsze efekty.

Zawierające oś czasu

Ten rodzaj infografik sprawdzi się najlepiej do ukazania historii firmy. Dzięki określeniu na osi faktom odbiorcy łatwo mogą zrozumieć chronologiczny układ wydarzeń.

Ukazujące proces

Te infografiki pokazują jakiś proces prezentując kolejne kroki. Muszą znaleźć się na nich strzałki, linie lub numeracji pokazująca jego etapy. Można je wykorzystać do ukazania jak wykonać jakąś czynność.

Dotyczące geografii i lokalizacji

Istnieją również infografiki pokazujące określone lokalizacje. Można do nich zaliczyć na przykład plan ukazujący linię autobusową albo plan metra. Mają kolorowe linie, ikony, kropki oraz symbole.

Infografiki wspaniale sprawdzają się przy ukazywaniu określonych informacji i dobrze nadają się do promocji firmy, gdyż są popularne a najlepsze z nich są masowo przekazywane dalej. Stworzenie infografik wymaga dużej ilości czasu ale warto go zainwestować gdyż są dobrym rozwiązanie, szczególnie do publikowania w mediach społecznościowych. Dzięki prostocie odbioru są chętnie przekazywane dalej i o wiele częściej ich odbiorcy zapoznają się z ich treścią niż z artykułami.

Zapisz się do newslettera

Kontakt

ul. Dworska 2
41-219 Sosnowiec
kontakt@porownajwegiel.pl
Zostań ekspertem

Zarezerwujtermin.pl to nie tylko rezerwacje wizyt online.
To prosty, intuicyjny, a zarazem rozbudowany system do zarządania biznesem.